Markkinoinnin kandidaattiohjelma

Markkinoinnin kandidaattiohjelma antaa kokonaisvaltaisen ja käytännönläheisen näkemyksen siitä, miten liiketoimintaa luodaan, kehitetään, johdetaan ja tehdään markkina- ja asiakassuuntautuneesti

Markkinoinnin kandidaattiohjelma antaa edellytykset työpaikkoihin, joissa johdetaan, kehitetään ja tehdään liiketoimintaa markkina- ja asiakassuuntautuneesti.

Markkinoinnin kandidaattiohjelma on akateeminen ohjelma, joka antaa kokonaisvaltaisen ja käytännönläheisen näkemyksen siitä, miten liiketoimintaa luodaan, kehitetään, johdetaan ja tehdään markkina- ja asiakassuuntautuneesti. Ohjelman tavoitteena on antaa opiskelijalle kokonaisvaltainen ymmärrys yrityksen liiketoiminnan markkinasuuntautuneesta kehittämisestä ja johtamisesta – sekä valmiudet kaupallisten strategioiden ja kilpailukeinojen suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Perustietoina ja -taitoina opit ymmärtämään markkinoiden ja niillä toimivien kuluttajien ja organisaatioiden käyttäytymistä. Opit myös, miten hankkia markkinatutkimuksen keinoin lisäymmärrystä ja tietoa liiketoiminnan strategioiden ja päätösten tueksi.

Erikoistumisopintojen avulla voit hankkia asiantuntemusta haluamallasi markkinoinnin erityisalueella:

  1. asiakassuhteiden ja toimitusverkostojen johtamisessa,
  2. tuote- ja bisneskehityksen johtamisessa tai
  3. markkinointiviestinnässä ja myynninedistämisessä.

Markkinoinnin opiskelu sopii sinulle, jos olet kiinnostunut liiketoimintojen ja bisnesten ytimestä: houkuttelevien tuotteiden, palveluiden ja bisnesmallien kehittämisestä, asiakassuhteiden luomisesta ja kehittämisestä, liiketoiminnan ja liiketoimintaverkostojen kokonaisuuden hallitsemisesta tai myynnistä ja mainonnasta.

Millaista opiskelu markkinoinnin kandidaattiohjelmassa on?

Markkinoinnin opinnoissa käytetään monimuotoisia opetusmenetelmiä. Kursseilla opettavat ja luennoivat Aalto-yliopiston markkinoinnin professorit, tohtorit ja tohtoriopiskelijat – sekä liike-elämän johtajat ja asiantuntijat vierailijaluennoitsijoina.

Kursseilla on runsaasti yksilöharjoituksia sekä ryhmätöitä, mukaan lukien case-tyyppisiä harjoituksia. Pohjatyönä kursseilla luetaan maailmanluokan bisneskouluissa käytössä olevaa kirjallisuutta sekä akateemisia tutkimusartikkeleita. Kirjallisuuden ja luentojen pohjalta kirjoitetaan usein pohtivia esseekirjoituksia tai soveltavia harjoitustöitä. Intensiivisen kurssityöskentelyn ohella ohjelmassa on laajat mahdollisuudet omatoimiseen opiskeluun.

Mitä markkinoinnin ammattilainen tekee?

Markkinoinnin koulutusohjelmasta valmistuvat opiskelijat voivat sijoittua yrityksiin

  1. tuotteista ja tuotealueista vastaaviin päällikkö-, koordinointi- ja linjajohtotehtäviin,
  2. tuotekehityksen ja bisneskehityksen johto- ja asiantuntijatehtäviin,
  3. markkinointiviestinnän johto- ja asiantuntijatehtäviin tai
  4. myyntipäällikkötehtäviin.

Monet koulutusohjelmasta valmistuvat sijoittuvat myös erilaisiin konsulttitehtäviin: liikkeenjohdon yleisiksi konsulteiksi, bisneskehityskonsulteiksi tai tuotekehitys-/designkonsulteiksi, sekä markkinatutkimus-, mainos- ja mediatoimistojen erilaisiin tehtäviin.

Lisätietoja:

Markkinoinin kandiopetuksen lisätiedot

Hakuohjeet kandiohjelmaan

Sivusta vastaa: | Viimeksi päivitetty: 14.09.2016.