Meet Your Community – mursusta alumniksi

22.03.2017

MYC-tapahtumassa kuultiin eri vaihtoehdoista liittyen kandin erikoitumisalueen opintojen valintaan.

Vilkas puheensorina täytti Kandidaattikeskuksen Kauppakorkeakoulun siiven ala-aulan Otakaari 1:ssä, kun lähes 200 mursua saapui Meet Your Community (MYC) -tapahtumaan keskiviikkona 8.3. Nyt jo kolmannen kerran Kauppakorkeakoulun mursuille järjestetyn tapahtuman kantavana ajatuksena on uusien opiskelijoiden tutustuttaminen Kauppiksen yhteisöön opintojen alusta alkaen.

”Heti ensimmäisestä päivästä lähtien mursusta tulee osa yhteisöämme. Yhteydenpito oman koulun kanssa jatkuu toivottavasti myös opintojen jälkeen alumnina. Aktiivinen alumniyhteisö on Kauppikselle suuri voimavara, jonka kehittämiseen haluamme panostaa. Myös tämä tapahtuma on osa tätä työtä”, kertoi Jonna Söderholm, Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden päällikkö.

Tilaisuuden juonsi Katariina Ollari, Kauppiksen opiskelija itsekin. Tapahtumassa Kauppakorkeakoulusta valmistuneet alumnit kertoivat opiskeluaikojen kokemuksistaan ja siitä, mitä hyötyä omista pääaine- tai erikoistumisaluevalinnoista on ollut esimerkiksi työllistymisen kannalta.

Ennen iltapäivän paneelikeskustelua Tanja Makkonen Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalveluista kertoi salissa istuville taustatietoja siitä, miten Kauppiksesta keskimäärin työllistytään ja minne, mikä on vastavalmistuneen kauppatieteilijän odotettu tulotaso ja ensimmäinen ammattinimike.

Paneelikeskustelu oli antoisa, kun alumnit Pasi Torppa laskentatoimen aineesta, Maarit Vilen rahoituksesta, Miikka Huhta johtamisesta sekä Katariina Helaniemi ja Juha Aarvala markkinoinnista saivat opiskelijoilta lukuisia hyviä kysymyksiä pohdittaviksi. Jos käydyn keskustelun voisi tiivistää muutamaan teemaan, niin ne olisivat:

Valitkaa rohkeasti omannäköinen ratkaisu.”

”Mitä ikinä valitsettekin, muistakaa säilyttää pirteä ote ja kyky oppia uutta.”

” Älkää aliarvioiko mitään työtä.”

”Rakentakaa hyvä verkosto itsellenne ja tutustukaa toisiinne yli pääainerajojen.”

”Aalto tarjoaa aidosti poikkitieteellisen vaihtoehdon – hyödyntäkää se.”

”Lähtekää vaihtoon, jos mahdollista. Se kannattaa aina.”

Myös Kauppakorkeakoulun professorit olivat paikalla valaisemassa mursuille, miten ja miksi he ovat päätyneet juuri oman aihealueensa proffiksi. Tilaisuuden päätteeksi mursut saivat kahvikupposen äärellä proffilta, opintokoordinaattoreilta ja alumneilta arvokkaita neuvoja opinnoissa menestymiseen.