Kauppakorkeakoulu pysyi toisena pohjoismaisten korkeakoulujen joukossa

05.12.2016

Financial Timesin ranking vertailee eurooppalaisia kauppakorkeakouluja.

Aalto-yliopiston sijoitus Financial Timesin kauppakorkeakouluja vertailevassa rankingissa parani pykälällä tänä vuonna ja oli 31. Ranking on yhteenveto aiemmin tänä vuonna julkaistujen maailmanlaajuisten rankingien tuloksista sisältäen muun muassa maisteriohjelmat, jossa Kauppakorkeakoulun sijoitus oli 51. (edellisenä vuonna 54.). Myös Aalto Executive MBA -ohjelma paransi sijoitustaan ja oli tänä vuonna sijalla 61. (edellisenä vuonna 76.).

Vuosittain julkaistavassa eurooppalaisten kauppakorkeakoulujen rankingissa mitataan muun muassa valmistuneiden ura- ja palkkakehitystä. Lisäksi kartoitetaan opetuksen kokonaisvaltaista kansainvälisyyttä, kuten opiskelijoiden liikkuvuutta opintojen aikana. Olennainen osa rankingia on kolme vuotta sitten valmistuneille alumneille lähetetty kysely.

”Olen erittäin iloinen, että panostuksemme opetukseen ja opiskelijoiden työelämävalmiuksiin näkyvät myös hyvinä ranking-tuloksina”, kiittelee Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman.

Financial Times European Business School 2016 -ranking julkaistiin 5.12.2016. Rankingissa on tänä vuonna mukana 90 parasta eurooppalaista kauppakorkeakoulua.

Lisätietoja:

European Business Schools 2016 Special Report (rankings.ft.com)
Aalto Executive MBA nousi 15 sijaa Financial Timesin vertailussa (18.10.2016)

Aiheet